Sosiaalista mediaa käytetään yhä enemmän myös hakukoneena. Käyttäjät etsivät tietoa ja ennenkaikkea muiden käyttäjien kokemuksia kiinnostavista tuotteista tai palveluista. Siksi on tärkeää, että yrityksen palvelut ja tuotteet löytyvät myös sosiaalisesta mediasta. Sosiaalista yhteistöpalvelua käyttää ikäryhmistä riippuen päivittäin esim. työikäisistä jopa 80%. Taulukko alla.
(Kuvan lähde: https://lmsomeco.fi/blogi/sosiaalinen-media-suomessa/)
UGC-markkinointia tarvitaan yrityksen tuotteiden/palveluiden markkinointiin yrityksen sosiaalisen median kanavissa. Amerikkalaisten raportin mukaan* 79% kuluttajista tarkistaa käyttäjien arvosteluja, ennen tuotteen/palvelun ostoa. On siis todella tärkeää, että yritys mainostaa/tuo ilmi käyttäjien kokemuksia. Toisen amerikkalaisen raportin** mukaan brändin mukainen markkinointisisältö vaikuttaa vain 13% asiakkaan ostopäätökseen ja vaikuttajamarkkinoinnin sisältö vain 8% asiakkaista.
Raportin* mukaan niiden yritysten verkkosivuilla, joissa hyödynnetään UGC-markkinointia, klikkaukset ovat kasvaneet 29% ja asiakkaiden sivuilla vietetty aika on kasvanut 90%. (*https://influencermarketinghub.com/state-of-marketing/)
Toisen amerikkalaisen raportin mukaan** kulutttajat pitävät UGC-materiaalia 2,4x autenttisempana kuin brändin luoma materiaali. Lisäksi on laskettu, että UGC on 9,8x vaikuttavampaa kuin vaikuttajamarkkinointi’ (**https://www.businesswire.com/news/home/20190220005302/en/Stackla-Survey-Reveals-Disconnect-Content-Consumers-Marketers)
Suomalaisten yritysten käytössä UGC-markkinointi on vielä vähäistä, mutta esimerkiksi naapurissa Ruotsissa UGC-markkinointi on otettu yrityksissä käyttöön jo isosti. UGC-markkinointi on kustannustehokasta ja samaistuttavaa markkinointimateriaalia, joka pitäisi olla osa yritysten markkinointistretegiaa.
Mikäli tarvitset aitoa, käyttäjän luomaa sisältöä, ota yhteys esimerkiksi tästä.