UGC-sisällöntuotanto

Täältä löydät UGC-aiheisia kirjoituksia. User generated content on käyttäjän luomaa sisältöä yrityksen markkinointia varten. Toimin UGC- sissällöntuottajana

Mihin UGC-markkinointia tarvitaan?

Sosiaalista mediaa käytetään yhä enemmän myös hakukoneena. Käyttäjät etsivät tietoa ja ennenkaikkea muiden käyttäjien kokemuksia kiinnostavista tuotteista tai palveluista. Siksi on tärkeää, että yrityksen palvelut ja tuotteet löytyvät myös sosiaalisesta mediasta. Sosiaalista yhteistöpalvelua käyttää ikäryhmistä riippuen päivittäin esim. työikäisistä jopa 80%. Taulukko alla. (Kuvan lähde: https://lmsomeco.fi/blogi/sosiaalinen-media-suomessa/) UGC-markkinointia tarvitaan yrityksen tuotteiden/palveluiden markkinointiin yrityksen sosiaalisen median kanavissa. […]

Mihin UGC-markkinointia tarvitaan? Read More »

Mitä on UGC?

UGC tulee englannin kielen sanoista user generated content. Tarkoittaen suomeksi käyttäjän luomaa sisältöä. Käytännössä jonkin yrityksen tuotteen/palvelun käyttäjä tekee markkinointiin tarkoitetun videon tms, jossa suosittelee palvelua/tuotetta muille käyttäjille. Suositus jaetaan yrityksen omilla kanavilla muun mainosmateriaalin tavoin. Sisällöntuottaja ei siis jaa materiaalia omalla kanavalla, ellei käytä materiaalia luvan kanssa referenssinä. UGC on aitoa, kotikutoista materiaalia, josta puuttuu

Mitä on UGC? Read More »